Recommended by fortsätter sin tillväxtresa och kan nu presentera ytterligare ett tillskott i form av Johannes Schönström för att vidare stärka sitt HR- och talangerbjudande. Johannes kommer framförallt att hjälpa Recommended bys kunder med att bygga datadrivna, affärsnära och skalbara HR-processer.

Vi är oerhört glada över att Johannes valt att bli en del av Recommended by. För oss var denna rekrytering viktig ur ett diversity-perspektiv men också ett kvitto på att vi har kapacitet att attrahera branschens topptalanger. Johannes som bidrar med sin kompetens, ödmjukhet och humor ansluter till en av våra kunder redan om ett par veckor” säger Tove Oldebäck, VD på Recommended by.

Johannes har en bred och gedigen bakgrund inom Talent och People aspekten av globala tech-organisationer. Han kommer närmast från en roll på Spotify där har han varit med och byggt upp, utvecklat och förädlat såväl dess kommersiella- som tekniska organisation.

”Det känns fantastiskt roligt att få vara med på Recommended bys resa att underlätta och hjälpa bolag att ta steget mot mer agila, datadrivna och värdeskapande HR-processer. Något som känns helt rätt i en tid där vi ser ett otroligt stort affärsvärde för snabbväxande bolag att lyckas genom en etablerad och stark HR funktion” säger Johannes

För frågor kontakta VD Tove Oldebäck, tove@recommendedby.se, 0707152466